MVO Platform Logo
  • Wat is MVO?
    • Wetgeving voor verantwoord en duurzaam ondernemen
    • Internationaal MVO-kader
    • Due diligence
    • Transparantie
    • Multistakeholderinitiatief
    • Gedragscode
    • Certificering en due diligence
  • Voorstellen voor beter beleid
    • Beleidscoherentie op MVO
    • Betekenisvolle samenwerking
    • Heldere voorlichting
    • Maatschappelijk verantwoord inkopen
    • MVO-diplomatie
    • MVO-voorwaarden
    • Toegang tot remedie voor slachtoffers
    • Wetgeving voor verantwoord ondernemen
  • Nieuws en publicaties
  • Over ons
    • Deelnemers
    • Word lid
    • Contact
  • nl
  • en
Filter content type
Home Nieuws en publicaties

Nieuws en publicaties

Effectief MVO-beleid

Effectief MVO-beleid vraagt om ‘doordachte mix’ van vrijwillige én bindende beleidsmaatregelen

Lees verder
Debat 'Goede tijden: crisistijden'
Nieuws / juni 4, 2009

Debat ‘Goede tijden: crisistijden’

Op 13 mei organiseerde het MVO Platform het debat ‘Goede tijden: crisistijden’. Vijf kandidaat Europarlementariërs – Ingrid de Caluwé (VVD); Jan Cremers (PvdA); Dennis de Jong (SP); Winand Quaedvlieg (CDA) en Judith Sargentini (GroenLinks) –…

Nieuws / maart 27, 2009

Weathering the Storm

Er wordt druk gespeculeerd over fabriekssluitingen en achteruit hollende arbeidsomstandigheden. Maar wat gebeurt er echt? En hoe kunnen kledingbedrijven ook in deze tijd hun verantwoordelijkheid nemen?Er wordt druk gespeculeerd over fabriekssluitingen en achteruit hollende arbeidsomstandigheden….

Nieuws / maart 3, 2009

MVO Platform stuurt voorstellen voor versterking MVO-beleid naar de Tweede Kamer

In verband met het Algemeen Overleg over MVO op 4 maart 2009 stuurde het MVO Platform een brief met haar standpunten en aanbevelingen ter versterking van het Nederlandse MVO-beleid. In verband met het Algemeen Overleg…

Lobby / maart 2, 2009

Brief aan kamercommissie VROM over duurzaam inkopen

Naar aanleiding van het Algemeen Overleg over duurzaam inkopen dat…

Lobby / februari 1, 2009

Voorstellen MVO Platform ter versterking Nederlands MVO-beleid

Voorstellen ter versterking van het Nederlandse MVO-beleid en begeleidende brief…

Lobby / oktober 22, 2008

Standpunt ketenverantwoordelijkheid

De leden van het MVO Platform leggen met dit document…

Nieuws / oktober 15, 2008

Wereldwijde Consumenten Actiedag: duurzaam consumeren

Wereldwijde Consumenten Actiedag, georganiseerd door Consumers International op 15 oktober 2008, staat dit jaar in het teken van duurzaam consumeren.Consumenten willen weten wat ze kopen. Daarnaast stelt de overheid dat consumenten verantwoordelijk zijn voor producten…

Lobby / oktober 15, 2008

Brief MVO Platform duurzaam inkopen in Financieele Dagblad

Onderstaande brief is een reactie van het MVO Platform op…

publication cover - Nieuwe publicatie ‘CSR: Whose Voice Is Heard?
Publicatie / september 30, 2008

Nieuwe publicatie ‘CSR: Whose Voice Is Heard?

publication cover - Nieuwe publicatie ‘CSR: Whose Voice Is Heard?
Download
CSR World Wide Week
Nieuws / september 25, 2008

CSR World Wide Week

Het MVO Platform organiseerde dit jaar voor de tweede maal de ‘CSR World Wide Week’. De 2008-editie vond plaats van 25 tot en met 31 mei. 27 deelnemers uit 17 verschillende landen namen deel aan…

MVO Platform Logo

Adres

MVO Platform
KNSM-laan 17
1019 LA, Amsterdam
Nederland
bekijk op Google Maps

Neem contact op

Tel: (020) 639 12 91 (ma-vr, 9-17 uur)
Email: [email protected]
Visit our twitter page Visit our bluesky page Visit our linkedin page
  • Privacy statement
  • Disclaimer
  • Login voor leden
  • Cookiebeleid
MVO Platform is hosted by SOMO
Cookies & Privacy
Wij gebruiken cookies om u een optimale ervaring te bieden en de site te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies zijn nodig om de website te kunnen gebruiken. Ze zorgen ervoor dat de website goed werkt en dat uw gebruikersvoorkeuren bekend blijven. Zo hoeft u bijvoorbeeld niet telkens dezelfde informatie in te voeren wanneer u onze website bezoekt. Wij kunnen deze cookies plaatsen zonder uw toestemming.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies volgen uw online activiteiten om adverteerders te helpen relevantere reclame te leveren of om te beperken hoe vaak u een advertentie te zien krijgt. Deze cookies kunnen die informatie delen met andere websites, organisaties of adverteerders.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}